A Pound of Flesh  gör otroliga innovationer i världen av tatuerbar och genomborrbar syntetisk hud, från platta ark av kött till superrealistiska lemmar!

A Pound of Flesh  är mest kända för sina avhuggna armar, händer och fötter, men de skapar några av de mest naturtrogna syntetiska hudarna som går att få på marknaden i en mängd olika roliga former och skepnader.

Vi pratade med Kayleigh Tanthorey, marknadschef på A Pound of Flesh, om hur företaget startade, upptågen de utsätter varandra för och den olycksbådande köttväggen som hemsöker deras kontor.

När grundades A Pound of Flesh, och vad försökte ni lösa för problem?

Innan APOF skapades fanns det inget riktigt sätt för folk att öva på att tatuera eller ens bara tatuera stycken man ville ha för skojs skull om man inte hade en kund som stod i kön för det man ville göra. Lärlingar försökte med latexalternativ eller skinn från gris, eller förlitade sig bara på vänner och familj, ingetdera optimalt.

APOF fyllde det behovet och gick längre än till bara platta övningsark (även om vi har sådana också) genom att erbjuda 3D-modeller som inte bara känns mycket mer som äkta kött än något annat tillgängligt, utan också ger mer verklighetstrogna övningssituationer. De hjälper lärlingar att bättre förstå hur man arbetar och skapar stycken som tar hänsyn till människokroppens naturliga kurvatur.

Även om produkten fyllde ett stort hål i det som fanns tillgängligt för lärlingar, har den också gjort det möjligt för erfarna artister att bli kreativa, prova nya tekniker och produkter och till och med visa upp sitt arbete på ett sätt som aldrig varit möjligt tidigare.

Vilken är din roll i företaget?

Jag är marknadschef.

Är du en tatuerare eller tatueringsentusiast?

Jag får förmodligen ses som en entusiast. Tidigare i min karriär genomgick jag en traditionell lärlingsutbildning och jobbade i ateljéer ett tag. Sedan började jag ett tätt samarbete med en maskinbyggare och blev väldigt involverad i utrustningen och förnödenheterna och gillade verkligen hur jag kunde nå alla artister för att hjälpa dem genom den sidan av branschen.

Hur många tatueringar har du och har du en favorit?

Jag vet inte om jag skulle kunna räkna dem, men jag har båda benen ganska fulla och en av mina armar halvvägs där. Jag vet inte om jag skulle kunna välja en favorittatuering utan att förolämpa en vän, men en av mina coolaste tatueringar var att bli tatuerad av Victor Chil före London Tattoo Convention för flera år sedan i ett utrymme med en vacker utsikt över Gurkan, vilket för en som kommer från staterna var en otrolig upplevelse (om man bortser från timmarna av smärta).  Han gjorde en otrolig rosa spolmaskin på sidan av mitt knä som fortfarande ser fantastisk ut!

Kan du berätta om de andra som arbetar på A Pound of Flesh med dig?

Vi har ett vansinnigt begåvat team som arbetar bakom kulisserna för att skapa allt detta falska kött. Hörnstenen är verkligen vårt team som tillverkar formar – de har massor av erfarenhet av att skapa rekvisita och har kunnat översätta det till APOF, skapa våra skulpturer och 3D-modellering och sedan förvandla dem till de formar vi använder i produktionsprocessen.

Därefter har vi ett internt team som helt ägnar sig åt att blanda silikon, hälla/härda och faktiskt tillverkar produkterna vi säljer från dag till dag, och en annan grupp som paketerar dem och skickar ut dem världen över.

Spelar ni spratt med varandra genom att använda era produkter?

Åh, ja … vi har definitivt alldeles för roligt med några av våra finurligare skinn. Ta till exempel förra Halloween, då satte en av våra fotografer upp en ”Seans med tatuerbar sötisdocka” i studion. Det använde vi definitivt för sociala medier.

Sedan har vi ”upptåg” ibland som att knacka någon på axeln – eller, du vet, stryka någon över håret – med en APOF-hand när de inte är beredda. Just det är vår chef för design den som är mest skyldig för de flesta dagar. Jag tror att upptåget som höll på längst var när vi tejpade en tatuerbar fot på undersidan av vår skribents skrivbord. Han märkte det inte på typ en vecka.

Det blir mysko. Vi är alla konstiga.

Tycker du att det är viktigt för artister att de övar på syntetiska kroppsdelar som händer innan de går över till den äkta varan?

Absolut! Det var en av grundprinciperna bakom A Pound of Flesh: vår övertygelse att konstnärer behöver en pålitlig källa för övningsdukar av kvalitet, så att de inte gör misstag på riktiga kunder.

Verklighetstrogna övningsskinn förbereder inte bara artister för ”när det  verkligen gäller”, utan ser till att de är redo när de tar sig an att producera sitt kvalitetsmässigt bästa verk. Dessutom kommer en lärlingstatuerare som tar på sig sin första kund att bli mindre skrämd av kurvaturen och strukturen hos riktiga händer, fötter och bålar om de redan har tränat på våra silikonytor (som speglar den strukturen och kurvaturen så exakt som möjligt). Men, som jag sa förut, dessa dukar är inte bara för nybörjare. Erfarna tatuerare kan också prova sig fram med nya tekniker och tackla nya stilar med tillförsikt efter att ha arbetat med dem på en verklighetstrogen yta.

Så övning på falska kroppsdelar ökar i grund och botten allas förtroende hela vägen runt och gör vår bransch mer professionell, så att till och med nybörjare är mycket mer förberedda för att ge sina kunder en kvalitetsupplevelse. Dessutom ger tatuering på falska kroppsdelar något coolt man kan lägga till i sin 3D-portfölj … till skillnad från den lokala livsmedelsbutikens citrus som så småningom ruttnar.

Kan man återanvända övningshud?

Tatueringar på APOF är lika permanenta som de man gör på riktig hud, så man kan inte rengöra dem och återanvända dem. Men till skillnad från äkta hud så är alla våra APOF-plattor dubbelsidiga, så man får både en fram- och en baksida för dubbel träning!

Bästa sättet att lägga på en stencil på övningshud?

Eftersom våra övningsskinn är gjorda av silikon så blir processen för att lägga på stenciler lite annorlunda än den process man följer för riktig hud.

Man behöver rengöra sin övningshud först. Så fukta bara en pappershandduk med isopropylalkohol och torka längs ytan på träningshuden med den.

Sedan fuktar man en annan pappershandduk med isopropylalkohol, gnuggar Speed Stick deodorant direkt på pappershandduken och gnuggar med handduken på övningshudens yta. Det är i princip applikatorn för stencilen.

Sedan fortsätter man och lägger på stencilen. Vi har en bra video som ger instruktioner steg-för-steg i alla våra listade produkter. Du kan kolla den nedan!

Är det viktigt för tatuerare att de provar att öva på olika hudfärger?

Att öva på olika toner är ett bra sätt att förbereda sig för mångfalden av verkliga kunder som när som helst kan komma in genom dörren. Det är särskilt när man tränar en stor skillnad på hur man tar sig an ett verk i svart och grått på en Fitzpatrick 2-kund jämfört med en Fitzpatrick 5. Silikon är ett bra sätt att öva och se till att tatueringarna får tillräckligt kontrast och läsbarhet oavsett hudtoner.

Är några av skinnen också användbara för piercing?

Ja, vi erbjuder ett urval av produkter som man också kan använda för att piercingövningar – som vår Practice Lips Body Bit. Dessa är speciellt utformade för att öva piercing (och PMU också). Man kan utan problem använda piercingmarkörer på silikonytan, tränga igenom materialet som om det vore äkta hud och till och med visa upp några av sina bästa läppsmycken. Vi har ett komplett sortiment av kroppsdelar på gång nu, speciellt skapade för att öva piercing, som vi har utvecklat tillsammans med en piercer med många bra alternativ för alla typer av piercingövningar.

Hur får ni er syntetiska hud så verklighetstrogen?

Mycket arbete och experiment gick åt för att få APOF att kännas så verklighetstrogen som möjligt — vi gick igenom otaliga testrundor i början för att få till rätt blandning av silikon som närmast efterliknar hur verklig hud känns när man tatuerar på den. I den processen hittade vi tusentals sätt att göra dålig syntetisk hud innan vi landade på ett som var bra.

Förutom mixen är gjutformarna en annan nyckelfaktor för hur verkliga våra 3D-objekt som händer och armar ser ut och känns. Våra formtillverkares uppmärksamhet på detaljer och förmåga att fånga små detaljer i hudens struktur ger en realistisk komponent som man bara inte ser på samma nivå någon annanstans.

Vad är det mest uppfinningsrika du har sett en artist göra med era produkter?

Det är svårt att säga – vi har definitivt sett MÅNGA kufiska saker hända med våra skapelser genom åren!

Jag tror att en av de mer kreativa sakerna kom fram med vår senaste Battle of the Ducks, där artister kunde tatuera en av våra Lucky Duckys och skicka in den för en chans att vinna 2 500 $. En av våra deltagare blev riktigt kreativ och skapade en hel kriminalhistoria för sin tatuerade anka – den kom ”kvävd” i kondomer med polaroid-”bevis” och en fullständig mordhistoria – den var rätt otrolig och så utanför boxen för hur man skickar in ett bidrag. Tatueringarna var också jättefina!

Skulle du hellre slåss mot 1 Lucky Ducky stor som en häst eller 100 hästar stora som en Lucky Ducky?

Förutsatt att båda är obeväpnade, skulle det vara 100 hästar i storleken Lucky Ducky, 100 % … Jag är 155 cm lång, så en anka i häststorlek skulle kunna krossa mig på ett ögonblick, men jag tror att jag skulle kunna ta mig an massor av minihästar. De är inte så viga och smidiga att de kan klättra och jag skulle lätt kunna sparka eller kasta dem bort från mig, även om jag sannolikt mest skulle ägna mig åt att försöka tämja dem och förvandla dem till husdjur. Hur söta skulle inte hästar i Lucky Duck-storlek vara?!

Hur kom ni på idén att göra den söta dockan, och hur populära har de varit?

Cutie dolls har alltid varit en stapelvara för tatueringsflashar, och det var ett roligt sätt att leka med några av dessa äldre tatueringsteman på ett nytt sätt. Jag tror att det finns ett humoristiskt skikt i allt vi skapar, och det är också bara ett tokigt sätt att göra något förbjudet genom att tatuera dessa små bebisar. Vårt team har verkligen roligt när de leker med dem och försätter dem i konstiga situationer på sociala medier – en av våra favoriter var en liten, tatuerad babyseans förra Halloween.

Varför valde du att göra produkter i Fitzpatrick-tonerna 2–5?

Representation och inkludering är något som är så viktigt, och något som tatueringsindustrin har varit långsam med att verkligen driva i framkant. Det finns på många sätt ett hål i branschen när det gäller mörkare hud – från inkludering i portföljer och vad som visas på artisters Instagram-konton till utbildning och tillgängliga produkter. Tills nyligen fanns det inga resurser för att träna på olika hudtoner och för att hjälpa artister att förstå skillnaderna.

Vad är det konstigaste ni har gjort i falsk hud?

Det är kanske inte så konstigt som föremål betraktat, men skalan gör det verkligen anmärkningsvärt – vi har nyligen gjort några specialark på 2 meter, de var massiva. Den kallas kärlesfullt för köttväggen i lagret, men det är ganska läskigt att bara ha en köttig massa stort som ett lakan som fladdrar runt.

Vilket säljer bäst – vänsterhänder eller högerhänder?

Det är fler som väljer högerhänder, men det är förvånansvärt jämnt 50/50 när det gäller höger kontra vänsterarmar och fötter.

Varför använda A Pound of Fruit istället för en riktig grapefrukt?

 Grapefrukterna gjordes som ett roligt sätt att hylla hur många av oss lärde sig att tatuera på frukter – plus att det är ett gulligt sätt att hålla fast vid sina första tatueringar och se hur man växer under sin karriär, utan att den ruttnar eller blir möglig.

Vilka nya produkter kommer ni att ta fram härnäst?

Jag kan inte avslöja för mycket här, för vi har precis börjat –  men vi har en massa riktigt roliga och spännande saker på gång snart. Jag tror att folk kommer att ha kul att tatuera dem. Vi tänker ständigt på nya och slumpmässiga föremål som det skulle vara kul att tatuera — och även om det har förekommit många avslag (R.I.P.-tatuerbara varmkorvar) finns det en LÅÅÅNG lista med köttiga skulpturer och former som vi inte kan vänta med att göra levande.

Vilka tatuerare driver branschen framåt just nu?

Det känna aldrig bra att rabbla namn eftersom jag nästan säkert glömmer någon, men det är så mycket fantastiskt som händer i branschen just nu – de nya stilarna för konst och gränserna man tänjer på överlag i tatuering är otroliga. Jag är också glad över att se artisterna som driver branschen framåt, inte bara konstnärligt, utan också genom innovationer och förändringar av de etablerade normerna för branschen.

Det finns många fler artister som nu fokuserar på framtiden och erbjuder utbildning till framtida tatuerare på nya sätt som är mycket mer öppna än de någonsin var under min tid i branschen. Fenomenala artister med häpnadsväckande portföljer börjar erbjuda kurser och utbildningar online för nya artister på ett öppet sätt som vi inte riktigt har sett förut – det finns många åsikter om huruvida det i slutändan är bra eller dåligt, men det är en idé som verkligen tar fart och nya versioner och kurser lanseras hela tiden. Jag är spänd på att se hur det växer och utvecklas.

Kommer A Pound of Flesh att vara på några mässor 2023?

Vi lägger all vår tid på att arbeta på nya gjutformar och skapa nytt kött, så vi är inte så ofta ute på vägarna. Men man kan alltid hitta några kroppsdelar eller söta dockor som ligger runt om på alla utställningar för vi har så många fantastiska distributörer som deltar för oss.

Hur ser framtiden ut för A Pound of Flesh?

Framtiden för A Pound of Flesh är, som vanligt, konstig, oförutsägbar och massor av kul. Vi avslöjar aldrig vad som ”kokar” i våra grytor, men vi tänker alltid på innovativa gjutningar och ytor som kommer att utmana konstnärer och krydda deras 3D-portföljer.

När vi expanderar till PMU- och piercingvärlden kommer vi också att erbjuda fler och fler övningsformar som är användbara för en mängd olika artister. Det borde finnas tillräckligt med kött så att det räcker till alla!

Stort tack till Kayleigh för att du tog dig tid att svara på våra frågor – vi vet att du måste ha händerna fulla!

Se till att kolla in A Pound of Flesh och deras upptåg på Instagram och Facebook, eller kolla in hela utbudet av syntetiska skinn inklusive händer, armar och söta dockor i Fitzpatrick-tonerna 2–5!